Època de canvi o canvi d’època?

Fa poc  ens van convidar a assistir a la classe per als estudiants del Postgrau en Màrqueting Digital de la UdG  que va impartir Fuencisla Clemares, Retail Industry Leader  de Google, que ens va venir a parlar de com entenen ells el màrqueting. La sessió  va ser moderada per Genís Roca,  que va saber incidir amb encert en el debat. Segons ella, no és que estiguem en una època de canvis, sinó que ens trobem en davant d’un canvi d’època, i ho va il·lustrar amb tot d’exemples.

En el torn de preguntes, que em consta que la ponent s’esperava que fossin més punyents, acostumada com està a sentir que Google és el gran germà que tot ho controla, van sortir les inquietuds que un moment o altre hem tingut tots.  Per exemple, va haver de garantir la confidencialitat dels correus electrònics amb gmail.

Ens va aclarir que Google té serveis de pagament, però únicament són en cas que l’usuari els utilitzi per a treure’n benefici. Google cobra sempre que l’utilitzem  per fer negoci nosaltres: Google Adwords seria potser el millor exemple en aquest sentit.  En una entrevista al diari britànic The Guardian, el cofundador de la plataforma, Sergey Brin, es mostra molt preocupat per certes “forces”que  s’han alineat contra l’obertura que ofereix la xarxa, i reconeix que està més preocupat que mai i que li “fa por” pensar en l’actual situació, i aquí poseu-hi des de governs totalitaris fins a la xarxa social Facebook.

 

Algunes de les informacions que ens va donar la representant de Google provoquen cert vertigen:

a) El 20 % de les cerques a l’Estat ja es fan des del mòbil.

b) D’aquí a 3 anys el 90 % d’Internet serà vídeo. Cal pensar que ara ens trobem al 25 %. Ja cal que ens espavilem si volem generar prou continguts.

c) En parlar de la relació de la televisió amb la xarxa, va afirmar que si Youtube fos un canal, seria el 4t a l’Estat. Aviat no diferenciarem entre TV i Internet.

Ens va parlar d’alguns dels darrers recursos – Googlewallet,  o  Googlegoggle

Penso que cal destacar l’afirmació taxativa que ens va fer en el sentit que la intenció de Google no és la de treure una aplicació com a eina formativa,-un Google University- sinó la de facilitar-nos tot de recursos útils per a la formació i l’enriquiment personals. En aquest sentit, Genís Roca va fer un advertiment seriós: l’únic que ens manté, com a institucions d’ensenyament superior, és l’acreditació. El monopoli de la formació ja l’hem perdut. I alguns ja han començat a trobar substitutius de l’acreditació. Temps al temps.

One thought on “Època de canvi o canvi d’època?

  1. És fàcil creure que el temps que ens toca viure és excepcional, canvi d’època, en diuen, sempre amb independència que ho sigui o no ho sigui, que ja ho veuran els que vinguin al darrera, si la seva pròpia excepcionalitat no els enlluerna.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s