Per una actitud 2.0 a l’Administració

red1Les persones que treballem en algun àmbit de  l’Administració pública tenim una gran oportunitat que ens ofereix la tecnologia per generar una xarxa productiva que ens permeti obtenir beneficis personals i col.lectius per compartir coneixement i entrar en conversa amb els usuaris interns i externs.

Tenim molts exemples de bones pràctiques a l’Administració a partir de l’aplicació  dels principis de participació, col·laboració, i transparència. Dins el sistema britànic trobem iniciatives com ara FixMyStreet  o bé PatientOpinion que s’han demostrat molt útils. A casa nostra, coneixem bé el programa Compartim o la Xarxa d’Innovació Pública (XIP).   A l’Administració local, cada cop més s’aprofiten les xarxes que aporten proximitat.

És imprescindible -i urgent, al meu entendre-  introduir noves actituds que ho facin possible a  les universitats, on encara tenim encara molt de camp per recórrer. Intento apuntar-ne algunes, amb l’esperança de generar un debat amb vosaltres.

Cal evolucionar cap a una actitud 2.0, que es podria resumir així:

  • Compartir. Veure en els altres companys uns col·laboradors amb els quals podem aconseguir millors resultats
  • Ajudar. Col·laborar amb els responsables acadèmics i administratius per construir una Administració realment oberta i transparent, que faci seguiment del que pensa la seva gent i ho tingui en compte per a la millora continuada
  • Esforçar-se per comunicar, arribar realment a transmetre allò que es difon, en lloc d’emetre la informació sense assegurar-se de com és rebuda ni de si tindrà els efectes que esperem en els usuaris.
  • Establir sinergies entre les persones en lloc de fomentar recels.
  • Estar disposats a introduir canvis en els procediments administratius si és per un millor servei als usuaris i companys
  • Mostrar-se oberts a detectar necessitats o a resoldre problemes dels usuaris per poder-los atendre adequadament
  • Mirar d’agrupar persones per interessos, afinitats, necessitats professionals comunes per fer créixer col·lectivament el coneixement de la Institució
  • Aportar idees per a la millora contínua en lloc de practicar la queixa contínua
  • Mostrar-se disposats a aprendre dels altres dia a dia en lloc de menysprear nous coneixements.
  • Implicar-se en la institució, estant amatents a allò en què podem ser útils, encara que potser no sigui estrictament dins les nostres funcions en lloc de fer servir la frase “a mi no em paguen per pensar”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s