Identitat digital i perfils múltiples

Tot va començar amb un article  a The Chronicle of Higher Education, on el professor Christian Brady explica que té dos perfils a Twitter, un en funció del càrrec que té a la Universitat i l’altre per a ús personal i de recerca.  Em va fer rumiar.

Havia llegit altres aportacions anteriors com la de @dreig sobre construcció de la identitat digital  Ja fa un cert temps que valoro la conveniència d’obrir nous perfils a Twitter, però no m’acabo de decidir perquè n’he de veure la necessitat, i també perquè la gestió de la presència a les xarxes ja és prou complexa per ara multiplicar-la. En canvi, sí que m’agraden els blocs temàtics, tot i que hi ha una munió de blocs personals on es parla de tot.

Vaig iniciar un debat que em va semblar que perquè fos més productiu havia d’incloure la participació de persones amb perfils ben diferents i amb prou criteri, que es mouen habitualment a la xarxa.  Van dir-hi la seva periodistes,  professors universitaris, reconeguts experts del Social Media, etc. Al final en va sortir una llista d’uns 120 piulades generades per una quarantena de persones.

Només Miquel Duran i Jordi Regincós, que jo sàpiga,  van publicar-ne un post.

Teniu el debat sencer recollit aquí.  amb tweetdoc.

Fent-ne una valoració tranquil·la i amb la perspectiva d’uns dies, veient opinions contraposades,  em reafirmo en el fet que som persones múltiples i que no ha de suposar cap problema que piulem dels temes que ens interessen, amb el que alguns apunten com “pinzellades personals”.  Els nostres interessos poden variar en el temps, i anar creant identitats pot ser poc consistent.

A partir d’aquí, podem aprofitar les llistes que ens ofereix Twitter, i la classificació d’amistats que ens proporciona Facebook, per segmentar. Si penges la foto de la festa d’aniversari del fill, no cal que la vegi tota la xarxa, sinó la gent de la família. Sí que em plantejo piular amb un altre nick quan faig retransmissió d’actes en directe, tal com hem començat a fer a la Universitat, amb @UdGLive, per no col·lapsar el TL.  També s’apunta en el debat la possibilitat de deixar els usos més personals per Facebook, i els més professionals per  Twitter. Segurament ja ho anem fent de manera inconscient, perquè les eines ens hi porten.

Recupero  un reportatge que ens van fer a la Vanguardia Gironins units pel Facebook on jo deia que el que m’agrada és la barreja que ofereix la xarxa, que permet que els teus diferents mons interactuïn, i que passin coses com ara que el meu company de feina faci coneixença amb una amiga blocaire a través meu. Això ofereix una riquesa extraordinària. A mi m’ha canviat la vida, us ho ben asseguro.

3 thoughts on “Identitat digital i perfils múltiples

  1. Ostres Meius! Quina joia recordar aqueste article de LV on vam compartir-hi presència! I per cert, hi dius que només t’hi estàs 10 minuts cada dia a l’ordinador. Veig que has evolucionat. No sé si en positiu o en negatiu, però has evolucionat.

    • Miquel, ja fa un cert temps de tot plegat. Ara potser m’hi estic 5 minuts més que aleshores, davant de l’ordinador :))

  2. Un bon post, Meius. Poca cosa tinc a afegir; només que personalment trobo més pràctic la multiplicitat de perfils per a organitzacions, organismes i institucions, que no pas per a persones físiques. Més que res per la dificultat de gestió…

Leave a Reply

